Czy buty mogą określać charakter człowieka?

width=300Pytanie w tytule może wydawać się dziwne. Charakter to zbiór cech osobowych, a nie rodzaj butów. Jest wielu psychologów, którzy próbują określać charakter po ubiorze, makijażu, czy butach. Uważają, że to jak dana osoba wygląda, jaki styl ubierania preferuje ma swoje korzenie w charakterze. Jesteśmy różni nie tylko pod względem fizycznym, ale także psychicznym. Każdy z nas ma inną osobowość, doświadczenia życiowe, predyspozycje. O ile można powiedzieć, że kolory, które lubimy, styl ubierania się w jakimś stopniu zależy od charakteru, o tyle dobór butów raczej zależy od pogody, stroju, okazji, stanu zdrowia. Nie ubierzemy butów na szpilkach, kiedy wybieramy się do lasu na grzyby, nie nałożymy adidasów na bal karnawałowy, czy wesele.  Są pewne kanony ubioru, które musimy respektować. Zwłaszcza w prasie dla młodzieży pełno jest psychotestów, które mają pokazać młodym czytelnikom, jaki jest ich charakter. Testy nie zawsze są trafione i często pokazują, że charakter można określić po torebce i butach. Z punktu widzenia społecznego to trochę niebezpieczna tendencja, bowiem wprowadza mnóstwo stereotypów i zniechęca do pracy nad sobą. Młodzi ludzie nie dostrzegają, że to jedynie zabawa i biorą na poważne wyniki testów. Przejrzyjmy się jednemu testowi, który na podstawie butów chce oceniać charakter człowieka. Jedno z pytań brzmi:, za co kochasz swoje buty? Czytelniczka wybiera spośród czterech odpowiedzi: za to, że idealnie pasują do moich ciuchów, że czuje się w nich pewnie, że są idealnym dodatkiem do kreacji i oddają styl młodej dziewczyny oraz jej nastrój. Kochać można ludzi, ewentualnie zwierzęta, ale nie buty. Trywializuje to miłość, sprowadza uczucie do pasowania do ciuchów. Pytanie o ulubione buty i jakie buty nosi się, na co dzień są typowymi pytaniami konsumenckim, zadawanymi głównie po to, aby poznać upodobania klienta. Pytania o chodzenie na imprezę, o osoby towarzyszące na zakupach, o fason dodający pewności siebie wkraczają w sferę prywatności czytelniczki i nie są zbyt pożyteczne z punktu widzenia marketingowego. Trafione jest pytanie o porę roku, w którą nastolatki kupują najwięcej butów. W pytaniach pewność siebie ograniczania jest do butów. Buty na koturnie, sportowe, czy obuwie na obcasie ma dodawać pewności siebie.  Nie osobowość, sposób bycia, wysławiania się, poczucie humoru, ale właśnie buty mają decydować o tym, czy potrafi się nawiązać relacje towarzyskie, bawić się, rozmawiać. Trochę niebezpieczna i nieetyczna strategia wychowywania konsumenta.  Okazuje się, że osoba, która pokonuje przeciwności losu, jest odważna solidne buty. Autorzy ankiety łączą skłonność do ekstremalnych sportów z pokonywaniem życiowych trudności. [patrz też: transkrypcje nagrań, hurtownia portfeli, donepezil ]

Tags: , ,

This entry was posted on Wednesday, July 25th, 2018 at 4:29 pm and is filed under Uncategorized. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. Both comments and pings are currently closed.

 

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: donepezil hurtownia portfeli transkrypcje nagrań